Can anyone see any problems with this?

Discussion in 'Tech Help' started by Jon Paul, Apr 22, 2012.

  1. Offline

    Tal The Architect

    That spec above will get you almost identical performance to the one above but saving over £75.
  2. Offline

    Jon Paul Community Member

    yeah i could do with a hard drive tal but i should be able to get a copy of 64bit windows :)
  3. Offline

    Tal The Architect

    Btw, this fan is about a tenner cheaper and wouldn't be much different: http://www.ebuyer.com/140478-zalman...-775-am2-am3-754-939-940-cooler-cnps9500a-led

    I've used it in the past and had no problems.

    Hard drives are a little weird in the pricing nowadays, so I'll leave it up to you:

    500GB (£55): http://www.ebuyer.com/272944-seagat...cuda-hard-drive-7200rpm-16mb-cache-st500dm002
    1TB (£70): http://www.ebuyer.com/173804-samsun...-hard-drive-sataii-7200rpm-32mb-cache-hd103sj (double storage for £15 extra)
    2TB (£85): http://www.ebuyer.com/319641-barracuda-2tb-sata-3-5in-7200rpm-64mb-6gb-s-in-st2000dm001 (double again for another £15 extra)

    I guess you don't have a case either? ;)
  4. Offline

    Tal The Architect

  5. Offline

    Jon Paul Community Member

    Tal you should go into PC sales :p so once ive bought all this tal :p are you gunna come set it all up hahaha overclock it and everything :D hahaha
  6. Offline

    Tal The Architect

    I work in IT, so it's second nature :p

    There's quite a few guides online and people will help you out here or on teamspeak if you get stuck. Just say when you've bought the stuff and people can give you a hand :)
  7. Offline

    Aspira Admin Officer

    Just remember to lick the transistors for luck. :p
  8. Offline

    Acina Admin Officer

    /slap
  9. Offline

    Aspira Admin Officer

    Haha.

    Nah but seriously though, post when you get the parts and if there is anything your unsure of, people will help.
  10. Offline

    adagio Moderator

    The overclock is simple as changing one line in the bios. Its not like the old days where nearly everything had to be changed in increments for the oc to work. On my motherboard it was as simple as changing a 30 to a 45.

    Also Aspira I know the bulldozers aren't great against the i5 but it is £80 cheaper for the loss of a few fps. The demand for i5 2500k is keeping the price up.
  11. Offline

    Jon Paul Community Member

    Thanks guys, much appreciated, hopefully ill have all this stuff within 2 months tbf, have to put in some overtime at work :D
  12. Offline

    Relinquished Veteran BOON

    3 quid for thermal paste are you mad?
    I am pretty sure that the boxed cpu will include one and zalman products also include their own if one is needed!

    :O
  13. Offline

    Aspira Admin Officer

    Yea but arctic silver is worth it. The stuff you get free with CPU and fans is usually quite crappy.

    Sent from my HTC Desire using Forum Runner
  14. Offline

    Fizzee Veteran BOON

    Arctic freezers comes with arctic silver, another reason I rate them. If only they looked good like other makes.
  15. Offline

    Tal The Architect

    The thermal paste will last as long as you are building your own computers. So not exactly a bad investment of £3.
  16. Offline

    Tal The Architect

    Btw, I wouldn't recommend arctic silver. It degrades too easily and you should really be reapplying it yearly at least. Each to their own though.

    Also, I saved over £75 compared to the original build (that no-one seemed to comment on) giving an almost identical one, and £3 for thermal paste is a big deal? :rolleyes:
  17. Offline

    Jon Paul Community Member

    Tal did you get my conversation? :D and thanks everyone, youve been a massive help
  18. Offline

    Aspira Admin Officer

    [IMG]

    <3 :)

Share This Page

Facebook: